BLOG

Tips, advies, een kijkje achter onze schermen

Pharma
Anke Geelen
apotheek, apotheker, apothekers, social media, drukwerk, apotheekwebsite, logo, pharma, webshop, website, communicatiebureau, genk, limburg

Apothekers en XDesign PRO: 4 cases waar we trots op zijn

1 maart, 2021

We have a thing with pharmacists. We zijn de apothekerswereld binnen gerold na een vraag van apotheker Els Bollen. Je leest die achternaam goed, zus van onze zaakvoerder Geert Bollen. Apothekers horen ondertussen bij onze vaste klanten. We hebben zelfs een heus pharma-project op poten gezet met ons platform voor apotheekwebsites. Als communicatiebureau zijn we hier nauw bij betrokken waardoor we de specifieke noden van apothekers goed kennen. We geven je 4 cases die we met trots de wereld in stuurden.

Webdesign
Anke Geelen
webdesign, website, actieknoppen, website bouwen, CTA, CTA-buttons, call to action knoppen, communicatiebureau, genk, limburg

4 tips voor call to action knoppen op je website

8 april, 2021

Je wilt natuurlijk dat de bezoekers van je website iets ondernemen als ze op je website zijn. Converteren noemen we dat. Call to action knoppen zijn hier hét instrument voor. Via zo een knop zet je iemand aan om een actie te ondernemen, zoals iets kopen of met jou contact opnemen.

XD
Mandi Gaiani
team, XDesign PRO, 25 jaar

TEAMWORK MAKES THE DREAM WORK – EN DAT IS GEEN CLICHÉ

4 oktober, 2020

De mooiste realisaties komen tot stand door teamwork, met de neuzen in dezelfde richting. Samen gas geven, verantwoordelijkheid nemen, the extra (s)mile gaan voor elke klant en het vertrouwen krijgen van een sterke stuurman. Zo zou het moeten zijn, en zo is het bij XDesign Pro. “En dat voelt goed”, aldus art director Mandi, content creator Anke en webontwikkelaar Thibault. Een straf team aan het woord.

XD
Geert Bollen
communicatiebureau, XDesign PRO, 25 jaar, Genk

FLASHBACK MET FIERHEID, FLASHFORWARD MET POTENTIEEL

1 oktober, 2020

XDesign Pro bestaat exact 25 jaar. Een mijlpaal voor ons bedrijf, team en cliënteel. En dat doet iets met een mens, zeker ook met onze zaakvoerder Geert. Hij was het die destijds de lokroep van het ondernemen omzette in de praktijk, en met succes… want XDesign kende een mooi groeiparcours. We voelen ons dus in feeststemming en dat zilveren jubileum laten we deze maand niet onopgemerkt voorbijgaan. Want feesten doen we graag samen met jou, dat zal je nog wel zien. Maar eerst even terugblikken en vooruitkijken, mét de voetjes op de grond en toch wel fier.

Huisstijl
Mandi Gaiani
Huisstijl, logo, logodesign, ontwerp, grafisch ontwerp, communicatiebureau, corporate identity

NIEUW LOGO? DENK AAN DEZE 3 PUNTEN!

16 juni, 2020

Dateert jouw logo van de jaren stillekes of had je bij de start van je bedrijf maar een beperkt budget? Dan is het misschien tijd voor een rebranding. Een sterk logo versterkt de uitstraling van jouw bedrijf of organisatie. De buitenwereld krijgen een bepaalde indruk van je bedrijf als ze het logo zien. Welke eerste indruk wil jij maken?

Social media
Anke Geelen
Google mijn bedrijf, Google, MyBusiness, GMB, SEO

5 REDENEN OM JE GOOGLE MIJN BEDRIJF-PROFIEL TE VERVOLLEDIGEN

24 april, 2020

Google Mijn Bedrijf is een gratis dienst van Google waarmee je als bedrijf of organisatie je online aanwezigheid beheert op Google Zoeken en Google Maps. Als je de naam van jouw bedrijf ingeeft op Google, krijg je een bedrijfsprofiel te zien. Zo zie je onder andere het adres, de openingsuren, de website en het telefoonnummer. Als je jouw bedrijfsprofiel nog niet zelf beheert, vult Google deze gegevens aan. Het is vaak de eerste informatie die iemand van jouw bedrijf ziet. Belangrijk dus dat deze up-to-date én correct is!

Huisstijl
Mandi Gaiani
logo, huisstijl, corporate identity, logo design, ontwerp

WELKE ELEMENTEN MOGEN NIET ONTBREKEN OP JOUW HUISSTIJLITEMS?

15 januari, 2020

Een goed logo is herkenbaar, duidelijk én blijft hangen. Een logo is echter maar een klein onderdeel van je huisstijl, de volledige identiteit van jouw bedrijf. Jouw imago trekt toekomstige klanten en medewerkers aan. Het zorgt voor een duidelijke interne communicatie en je onderscheidt je van je concurrenten. Best belangrijk dus! Het is dan ook cruciaal om je huisstijl te bewaken en dit liefst zoals een wolf haar pasgeboren welpjes zou bewaken. Zo wil je geen naamkaartjes uitdelen waar je e-mailadres niet opstaat of facturen sturen zonder bankrekeningnummer.