• door: Anke Geelen
  • 18 april, 2023
  • Categorie: social media

3 voordelen van animaties op sociale media


Sociale media zijn de perfecte plek om je merk en boodschap onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Maar hoe zorg je ervoor dat je opvalt tussen die constante stroom van berichten, stories en reels?

Animaties to the rescue! We geven je 3 redenen waarom animaties zo effectief zijn op sociale media.

Stopping power

Uit verveling wat op TikTok of Instagram scrollen en plots beseffen dat je een uur verder bent? Dat is niet zo verwonderlijk. Bewegende beelden hebben nu eenmaal meer stopping power dan statische foto’s of tekst. Ze grijpen je aandacht en houden hem langer vast. Dat mensen je posts zien, is nu net wat je wilt bereiken, of niet?

Iets complex visueel duidelijk maken

Wat je kan bedenken, kan je creëren! Bij animaties zijn de creatieve mogelijkheden eindeloos. Waar je met video veel grotere budgetten en meer doorlooptijd hebt, kan je met animaties dingen doen die anders niet mogelijk zijn. Animaties zijn ook ideaal om complexe topics op een visuele manier duidelijk te maken. Kijk maar naar de animatie die we maakten voor All-Inn Self Storage om de verschillende groottes van hun opslagruimtes te benadrukken. Dat had ons veel meer tijd (en zweetdruppels) gekost als we voor video waren gegaan.

Meer engagement

Volgens onderzoek geeft 90% van de mensen op sociale media aan dat een video hen helpt bij de beslissing om iets te kopen. Een kwalitatieve animatie komt professioneel over en de kans dat mensen een animatie delen of erop reageren, is opvallend hoger dan bij een gewone sociale media post.

De voordelen zijn - net zoals de animaties zelf - niet te negeren. Ben je overtuigd om animaties in te zetten voor jouw bedrijf, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Contacteer ons dan gerust.