• door: Anke Geelen
  • 22 november, 2021
  • Categorie: Drukwerk

Scoren met een direct mailing


Waarom wij PRO direct mailing zijn. In de huidige digitale oorlog moet je slim zijn om de aandacht van je (potentiële) klanten te winnen. Ons geheim wapen: een direct mailing. Stuur jij wel eens een leuke postkaart of folder naar jouw klanten of prospecten?

Jawel, geloof het of niet… Direct mailing is alive and kicking! Een goede direct mailing welteverstaan. Daarmee bedoelen we eentje die creatief, persoonlijk én memorabel is. Later meer daarover. Eerst geven we jou de voordelen van zo een geadresseerd en eventueel gepersonaliseerd drukwerk.

Een direct mail: alleen maar voordeel

  • Je weet exact wie je boodschap zal krijgen. Je bereikt zo dus meteen de juiste doelgroep op een door jou gekozen moment. Doordat je de doelgroep persoonlijk benadert, zal je direct mail hen meer aanspreken en opvallen.
  • De boodschap is relevant, uniek en wordt ‘tastbaar’ voor degene die hem krijgt.
  • Een direct mailing is meetbaar. Vraag je ontvangers een bepaalde actie te doen en je ROI wordt meteen duidelijk. (Surf naar deze link voor … of gebruik deze code om ...)
  • Jij bepaalt de timing van de direct mailing. Je kan hem koppelen aan een relevante dag of periode voor jouw doelgroep (bijvoorbeeld: Wereld Dieren Dag).
  • Er zijn verschillende voordelen aan een boodschap op papier: door de vorm, uitwerking en druktechnieken springt je direct mailing eruit. 
  • Hij blijft in de buurt. Een direct mail wordt vaak eventjes aan de kant gelegd, om later terug op te duiken. 

Versterk je boodschap: verspreid hem via verschillende media 

Je stak al die tijd en effort in het bedenken van een creatieve en opvallende direct mail. Gebruik dezelfde boodschap ook voor een campagne op social media en een digitale nieuwsbrief. Op die manier versterk je de zichtbaarheid van je boodschap, merk en/of bedrijf.

Om je tot slot een idee te geven wat bij precies bedoelen met een creatieve direct mailing, zoals beloofd, nog een voorbeeld:

Postkaart naar alle apothekers

 

Voor Digital Pharma creëerden we een opvallende direct mail naar alle apothekers in Vlaanderen. Ze bouwen websites voor apothekers met een unieke mix aan functionaliteiten. De Digital Pharma cocktail was born. Ze nodigden apothekers uit op het online terras om een demo te volgen van hun websiteplatform. De digitale nieuwsbrief en social media campagne mochten uiteraard niet ontbreken.

Benieuwd wat een direct mail voor jouw bedrijf kan betekenen?

Doe beroep op ons creatief team: