• door: Mandi Gaiani
  • 16 juni, 2020
  • Categorie: Huisstijl

NIEUW LOGO? DENK AAN DEZE 3 PUNTEN!


Dateert jouw logo van de jaren stillekes of had je bij de start van je bedrijf maar een beperkt budget? Dan is het misschien tijd voor een rebranding. Een sterk logo versterkt de uitstraling van jouw bedrijf of organisatie. De buitenwereld krijgen een bepaalde indruk van je bedrijf als ze het logo zien. Welke eerste indruk wil jij maken?

Tijd voor een restyling van je bestaand logo of liever een volledig nieuw logo? Dat vraagt een goede voorbereiding! We geven je 3 punten waar je best rekening mee houdt:

Laat je logo passen bij jouw bedrijf en wat je wil uitstralen

 

Een goed logo is een doordacht logo. Een logo vertelt een verhaal. Belangrijk is dat je de juiste boodschap vertelt en zo ook een juiste indruk achterlaat, zowel in beeldmerk als woordmerk (tekst) en kleurgebruik. Denk dus ook na over de kleuren en het lettertype. Welke eigenschappen wil je als bedrijf uitstralen? Vlot en toegankelijk: ga voor een schreefloos lettertype. Zakelijk en professioneel, dan raden we eerder een schreeflettertype aan. Wist je dat je kleuren kan linken aan bepaalde kernwaarden? Zo komt blauw betrouwbaar over, geel optimistisch en staat groen voor groei en gezondheid.

 

Je logo is onderdeel van je huisstijl

 

Je logo staat niet alleen, het is deel van de huisstijl van je bedrijf. Ook het grote verhaal moet kloppen. Vergeet dus niet om de kleuren, het lettertype en beeldgebruik toe te passen in je volledige huisstijl. Zo is je communicatie consequent en vergroot je de herkenbaarheid van je bedrijf. Lees hier ook onze tips over je huisstijlitems.

 

 

Waar staat je logo?

 

Het zal je verbazen op hoeveel plaatsen je logo eigenlijk staat. Maak eens een lijstje waar je logo allemaal terug te vinden is, zo vergeet je het zeker niet ergens aan te passen. Denk hierbij aan: website, naamkaartjes, brieven en facturen, wagenpark, social media, merchandising, e-mailhandtekening, nieuwsbrieven, wegwijzers, beursmateriaal, enzovoort. Bovendien krijg je zo een idee van de totale kost van een nieuw logo.

 

Klaar voor een nieuw logo?