- 4 oktober, 2020
- Categorie: XD
TEAMWORK MAKES THE DREAM WORK – EN DAT IS GEEN CLICHÉ
De mooiste realisaties komen tot stand door teamwork, met de neuzen in dezelfde richting. Samen gas geven, verantwoordelijkheid nemen, the extra (s)mile gaan voor elke klant en het vertrouwen krijgen van een sterke stuurman. Zo zou het moeten zijn, en zo is het bij XDesign Pro. “En dat voelt goed”, aldus art director Mandi, content creator Anke en webontwikkelaar Thibault. Een straf team aan het woord.
De mooiste realisaties komen tot stand door teamwork, met de neuzen in dezelfde richting. Samen gas geven, verantwoordelijkheid nemen, the extra (s)mile gaan voor elke klant en het vertrouwen krijgen van een sterke stuurman. Zo zou het moeten zijn, en zo is het bij XDesign Pro. “En dat voelt goed”, aldus art director Mandi, content creator Anke en webontwikkelaar Thibault. Een straf team aan het woord…
25 jaar XDesign PRO, proficiat. Wat doet dat met een mens?
Mandi: “Wij zijn XDesign PRO en we zijn daar tros op. Met fierheid klinken we op onze 25ste verjaardag. Onze aanpak en flexibiliteit hebben ons al ver gebracht. Wat we doen, doen we goed. We maken niet enkel visueel mooie dingen, we doen alles in de mate van het mogelijke en we willen bovenal diepgang geven aan projecten. Tijd voor een volgende fase: onze bekendheid in regio Genk en daarbuiten vergroten.”
Waarom werken jullie hier graag?
Anke: “Ik ben nu een tijdje aan boord als content creator en die job is enorm boeiend. Webcopywriting, social media content, mediaplanning en meer, dat is echt mijn dada. Ik kan me helemaal uitleven, maar misschien nog belangrijker: Geert Bollen is een goede werkgever. Hij geeft regelmatig positieve feedback en er heerst hier een familiaal karakter.”
Thibault: “Klopt helemaal. Ik ben de jongste telg en nieuwste aanwinst in het XDesign PRO huis, maar vanaf het eerste moment heb ik het vertrouwen van Geert gevoeld. Ik mocht direct mijn ideeën uitwerken, dus ik ga mij als webontwikkelaar helemaal kunnen ontplooien.”
Mandi: “Naast de diversiteit van mijn taken – als art director ben ik allround actief voor grafische projecten, offline en online – is ook de dynamiek die er op kantoor heerst bijzonder. We zitten met diverse bedrijven en leeftijden onder één dak, allemaal het resultaat van een bedrijvige familie. Geert zelf is heel betrokken. Hij geeft ons vrijheid, al hij laat ons niet aan ons lot over. En laten we niet vergeten: we hebben toffe klanten, heel loyaal ook. Verschillende klanten van het eerste uur zijn er nog altijd.”
Hoe maken jullie het verschil voor de klanten?
Thibault: “XDesign PRO heeft een afdeling Pharma, online en offline marketingdiensten voor apothekers. Dat is mijn werkterrein. Met op maat gemaakte sites die eenvoudig te beheren zijn, creëer ik meerwaarde voor de apotheeksector. Op digitaal vlak kunnen wij als bedrijf nog bergen verzetten voor deze niche die ons nauw aan het hart ligt. Een online strategie is voor hen niet evident. We scholen hen daarin.”
Mandi: “Wat we opleveren moet perfect afgestemd zijn op de ontvanger. Doordacht, relevant en aangenaam voor het oog, zodat elke vorm van communicatie bijdraagt aan een positief imago van een organisatie. Ik steek veel passie en een beetje van mezelf in elk project. We zijn echte meedenkers.”
Anke: “Dat geldt ook voor de social media. Ik probeer daar net dat tikkeltje extra creativiteit aan toe te voegen. Als het dan goed begint te lopen en er komen reacties op social posts, dan geeft dat enorm veel voldoening. Want we streven altijd naar maximaal resultaat.”
Welke professionele dromen hoop je binnen XDesign PRO nog te mogen uitwerken?
Mandi: “Tot nu toe was het al top. Van allerhande drukwerk en websites tot beletteringen en panelen… het is geweldig om design van onze hand tegen te komen. In de toekomst hoop ik samen met Geert en het team nog een grotere diversiteit aan klanten binnen te halen. Onze ambitie is groeien op het vlak van sectoren.”
Anke: “Ja, daar kan ik mij bij aansluiten. Per sector ga je toch anders communiceren om de doelgroepen te bereiken. Al is de insteek wel dezelfde: een mix van creativiteit, professionaliteit en inlevingsvermogen. Op die basis gaan we verderwerken. Een uitdaging die ik helemaal zie zitten.”
Thibault: “Ons werk voor pharma is nog niet uitgespeeld. Het begint pas. Onlangs hebben we een andere aanbieder van digitale producten en diensten voor de farmaceutische sector overgenomen. Samen ondersteunen we nu zo’n 100-tal apotheekklanten. Het is nu nog een beetje versnipperd: soms doen we de website, soms het logo of social media. Een totaalservice voor deze niche, daar hebben de klanten wat aan.”
De boog moet niet altijd gespannen staan. Hoe werken jullie aan de teamspirit?
Mandi: “Elk jaar doen we een teambuilding: van een antislipcursus tot chique gaan eten, een cinemabezoek enz. Regelmatig maken we het ook op vrijdagnamiddag gezellig op kantoor, met een BBQ, pannenkoekenbak, een spelletje darts of sjoelbak. Het is hier geen serieuze of saaie bedoening.”
Tot slot: is er naast een professionele ook nog een andere match tussen jullie?
Thibault: “Op en top genieten. Dat staat toch wel centraal bij alle collega’s denk ik. Genieten van het werk, genieten van de privé. We delen een passie voor muziek en we zijn bons vivants, haha.”
Anke: “Dat is waar. Genieten is er overal bij. Nu geniet ik bijvoorbeeld van mijn babywolk. Ik kijk er enorm naar uit om terug naar kantoor te komen en creatief bezig te zijn. Dat maakt van mij een gelukkige moeder én XDesign PRO medewerker.”
Mandi: “Levensgenieters zijn we inderdaad. Ik denk dat we bovendien allemaal het gevoel hebben dat we onszelf kunnen zijn, in onze job, bij de collega’s, maar ook bij onze klanten. Ondanks de drukte blijft het daarom fijn werken. En dat voel je ook op het thuisfront. Heerlijk is dat, net zoals onze verjaardag op kantoor vieren. Ik kijk ernaar uit om naar aanleiding hiervan deze maand extraveel connectie te maken met onze klanten.”