• door: Anke Geelen
  • 10 november, 2022
  • Categorie: social media

5 redenen waarom je met een contentplan moet werken


Denk je nu: ik moet juist niks, maar dit wil ik wel weten? Lees dan zeker even verder en ontdek waarom wij zo van plannetjes houden!

Met een contentplan heb je een overzicht van wanneer je welke content zal delen en via welke kanalen je dit plant te doen. Het is echt superhandig om op voorhand na te denken over de onderwerpen van je berichten. En ook al lijkt het nu een grote tijdsinvestering, die tijd win je in no time terug.

5 voordelen van contentplanning:

  • Je vergeet zeker geen topics en hebt een houvast wanneer je eens geen inspiratie hebt voor je sociale media.
  • Je deelt consequent relevante content: je doelgroep wordt niet ineens overladen met informatie en gaat je na een maand ook niet vergeten zijn omdat er niets gepost is.
  • De verschillende communicatiekanalen (website, sociale media, nieuwsbrieven, …) zijn op elkaar afgestemd en je hebt meer kans dat je mensen bereikt.
  • Je besteedt je marketingbudget efficiënter doordat je een overzicht hebt over het geheel, in plaats op korte termijn te denken.
  • Je kan vooruit werken door je content in te plannen tijdens vakantieperiodes, weekends, afwezigheden, …

Zie je het iets groter? Ga dan voor een mediaplan. Hierin organiseer je alle marketingacties van je bedrijf: van nieuwsbrieven tot folders en van radio- en tv-spots tot sociale media advertenties. In een mediaplan plan je al deze items in en heb je een handig overzicht over alle marketingacties van je bedrijf. Zo is iedereen content, toch?

Ben jij na dit blogartikel overtuigd om aan de slag te gaan met een contentplan, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Contacteer ons gerust.