- 24 april, 2020
- Categorie: Social media
5 REDENEN OM JE GOOGLE MIJN BEDRIJF-PROFIEL TE VERVOLLEDIGEN
Google Mijn Bedrijf is een gratis dienst van Google waarmee je als bedrijf of organisatie je online aanwezigheid beheert op Google Zoeken en Google Maps. Als je de naam van jouw bedrijf ingeeft op Google, krijg je een bedrijfsprofiel te zien. Zo zie je onder andere het adres, de openingsuren, de website en het telefoonnummer. Als je jouw bedrijfsprofiel nog niet zelf beheert, vult Google deze gegevens aan. Het is vaak de eerste informatie die iemand van jouw bedrijf ziet. Belangrijk dus dat deze up-to-date én correct is!
Wat kan je verder nog doen met Google Mijn Bedrijf?
Naast het up-to-date houden van de algemene informatie over jouw bedrijf, is het belangrijk om afwijkende openingsuren aan te passen. Open op een feestdag? Collectieve sluiting tijdens de feestdagen? Laat het Google dan weten!
Voeg meerdere relevante categorieën toe. Zo vinden mensen jouw bedrijf als ze bijvoorbeeld zoeken op ‘grafisch ontwerp’, maar ook als ze zoeken op ‘webdesign’. Je kan ook producten toevoegen met een foto en een korte omschrijving. Zo is het sneller duidelijk waarvoor mensen bij jouw bedrijf terecht kunnen.
Wist je dat je ook berichten kan posten die 7 dagen zichtbaar blijven? Een event, promotie, nieuwtje of vacature? Vergeet dan niet om dit op Google Mijn Bedrijf te posten. Ook het logo en foto’s van het exterieur en interieur van je bedrijf zijn aan te raden om op te laden.
Tot slot: verzamel reviews! Ze vergroten het vertrouwen in je bedrijf.
Waarom zou ik inzetten op Google Mijn Bedrijf?
- Super simpel om in te vullen.
- Juiste bedrijfsgegevens en reviews zorgen voor een betrouwbaar imago.
- Je bedrijf valt op. Zeker als je foto’s, berichten en producten toevoegt.
- Je verhoogt je bereikbaarheid. De routebeschrijving start met 1 klik in Google Maps.
- Hebben we al vermeld dat het GRATIS is?
Overtuigd? Hoe meer je met jouw profiel bezig bent, hoe beter je zal scoren in Google en Google Maps. Bekijk deze video en ga van start:
Liever wat hulp?
Liever wat hulp?