Instagram update: waarom je grid nu een 4:5 lay-out heeft
Het social mediaplatform Instagram heeft het nieuwe jaar ingezet met een opvallende verandering. De vertrouwde vierkante grid-indeling maakt plaats voor een verticale 4:5 lay-out.
Het social mediaplatform Instagram heeft het nieuwe jaar ingezet met een opvallende verandering. De vertrouwde vierkante grid-indeling maakt plaats voor een verticale 4:5 lay-out.
Infographics zijn een krachtig hulpmiddel in de toolbox van elke marketeer. Ze presenteren informatie op een aantrekkelijke en begrijpelijke manier, wat kan leiden tot een hogere betrokkenheid, meer shares of saves, en een betere merkautoriteit.
Het eindejaar is niet alleen het uitgelezen moment om je waardering te tonen aan medewerkers, klanten en zakenrelaties, maar ook om je merkidentiteit te versterken. Met een goed doordachte campagne vergroot je de loyaliteit aan je merk en til je je employer branding naar een hoger niveau.
Ben jij niet bang om een emoji naar een klant of collega te sturen? Sommigen zijn er fan van, anderen zijn er radicaal tegen. Nochtans is het gebruik van emoji’s in zakelijke communicatie over de afgelopen jaren enorm gegroeid.
Geen enkele trend evolueert zo snel als die binnen de wereld van sociale media. Net wanneer je denkt volledig mee te zijn met de ene trend, steekt een andere alweer de kop op. Daarom geven wij jou graag alvast een inzicht in de sociale media trends van 2024, zodat je helemaal mee bent!
Wil jij een vlot leesbare tekst schrijven die echt binnenkomt bij je lezer? Dat is eigenlijk een vak apart. Maar met enkele handige tips, ga jij je teksten zeker tot een hoger niveau brengen. Hier zijn 3 tips van onze copywriter.
Sociale media zijn de perfecte plek om je merk en boodschap onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Maar hoe zorg je ervoor dat je opvalt tussen die constante stroom van berichten, stories en reels?
Denk je nu: ik moet juist niks, maar dit wil ik wel weten? Lees dan zeker even verder en ontdek waarom wij zo van plannetjes houden!
Kleuren zijn een essentieel onderdeel van je branding/merk- en bedrijfsidentiteit. Ze versterken de herkenbaarheid en de uitstraling van je bedrijf. Belangrijk dus om stil te staan bij de betekenis van kleuren als je je huisstijl bepaalt.
We have a thing with pharmacists. We zijn de apothekerswereld binnen gerold na een vraag van apotheker Els Bollen. Je leest die achternaam goed, zus van onze zaakvoerder Geert Bollen. Apothekers horen ondertussen bij onze vaste klanten.
Je wilt natuurlijk dat de bezoekers van je website iets ondernemen als ze op je website zijn. Converteren noemen we dat. Call to action knoppen zijn hier hét instrument voor. Via zo een knop zet je iemand aan om een actie te ondernemen, zoals iets kopen of met jou contact opnemen.
Na het lezen van onze 5 tips voor Instagram voor bedrijven kan jij ermee van start gaan als een PRO.
Waarom wij PRO direct mailing zijn. In de huidige digitale oorlog moet je slim zijn om de aandacht van je (potentiële) klanten te winnen. Ons geheim wapen: een direct mailing. Stuur jij wel eens een leuke postkaart of folder naar jouw klanten of prospecten?
De mooiste realisaties komen tot stand door teamwork, met de neuzen in dezelfde richting. Samen gas geven, verantwoordelijkheid nemen, the extra (s)mile gaan voor elke klant en het vertrouwen krijgen van een sterke stuurman. Zo zou het moeten zijn, en zo is het bij XDesign Pro. “En dat voelt goed”, aldus art director Mandi, content creator Anke en webontwikkelaar Thibault. Een straf team aan het woord.
XDesign Pro bestaat exact 25 jaar. Een mijlpaal voor ons bedrijf, team en cliënteel. En dat doet iets met een mens, zeker ook met onze zaakvoerder Geert. Hij was het die destijds de lokroep van het ondernemen omzette in de praktijk, en met succes… want XDesign kende een mooi groeiparcours. We voelen ons dus in feeststemming en dat zilveren jubileum laten we deze maand niet onopgemerkt voorbijgaan. Want feesten doen we graag samen met jou, dat zal je nog wel zien. Maar eerst even terugblikken en vooruitkijken, mét de voetjes op de grond en toch wel fier.
Dateert jouw logo van de jaren stillekes of had je bij de start van je bedrijf maar een beperkt budget? Dan is het misschien tijd voor een rebranding. Een sterk logo versterkt de uitstraling van jouw bedrijf of organisatie. De buitenwereld krijgen een bepaalde indruk van je bedrijf als ze het logo zien. Welke eerste indruk wil jij maken?
Google Mijn Bedrijf is een gratis dienst van Google waarmee je als bedrijf of organisatie je online aanwezigheid beheert op Google Zoeken en Google Maps. Als je de naam van jouw bedrijf ingeeft op Google, krijg je een bedrijfsprofiel te zien. Zo zie je onder andere het adres, de openingsuren, de website en het telefoonnummer. Als je jouw bedrijfsprofiel nog niet zelf beheert, vult Google deze gegevens aan. Het is vaak de eerste informatie die iemand van jouw bedrijf ziet. Belangrijk dus dat deze up-to-date én correct is!
Een goed logo is herkenbaar, duidelijk én blijft hangen. Een logo is echter maar een klein onderdeel van je huisstijl, de volledige identiteit van jouw bedrijf. Jouw imago trekt toekomstige klanten en medewerkers aan. Het zorgt voor een duidelijke interne communicatie en je onderscheidt je van je concurrenten. Best belangrijk dus! Het is dan ook cruciaal om je huisstijl te bewaken en dit liefst zoals een wolf haar pasgeboren welpjes zou bewaken. Zo wil je geen naamkaartjes uitdelen waar je e-mailadres niet opstaat of facturen sturen zonder bankrekeningnummer.